Ignoranţa nu are început dar are un sfârşit. Pentru cunoaştere există un început dar niciodată un sfârşit.
(citat din înţelepciunea orientală)


Să-nveţi s-alungi din suflet ura
Ca să fii veşnic ca natura!
Ce ştie ea şi noi nu ştim?
Ştie-a trăi. Noi, să murim.

vineri, 2 martie 2012

Alergam



Îmi amintesc că alergam
Printr-o pădure deasă,
Dar nu ştiu unde mă duceam,
Spre ce sau cine mă-ndreptam,
Fugeam, poate spre casă.

Nu ştiu decât că mă temeam
Că va fi prea târziu,
Dar înapoi nu mă uitam,
Şi doar s-ajung eu mă gândeam,
S-ajung, atâta ştiu.

Mi-aduc aminte că strângeam
În suflet disperare,
Şi parcă forţă nu aveam,
Şi doar sfârşeala o simţeam
Luptând să mă doboare.

Pe lângă mine, eu vedeam
Copaci cu trunchiuri groase,
Şi printre ei mă strecuram,
De crengi răzleţe mă loveam,
Ca săbiile scoase.

Fără oprire alergam,
Şi-n sus, cu gândul trist,
Spre cer privirea mi-o-ndreptam,
Şi cu ardoare mă rugam,
Să nu mor, să rezist.

Şi parcă locul ce-l căutam
Mereu se-ndepărta,
Dar să renunţ eu nu puteam,
Căci un pericol ce-l ştiam
Venea, se-apropia.

Din când în când mă-mpiedicam
De pietre, rădăcini,
Şi tot mai greu mă ridicam,
S-alerg din nou mă chinuiam,
Cu ochi de lacrimi plini.

Fără speranţă, mă grăbeam
Spre destinaţia mea;
Ultimul lucru ce-l făceam,
Să fiu acolo, îmi doream,
Dar sângele-mi curgea.

De neputinţă iar plângeam,
Văzând în urmă sânge,
De lacrimi drumul nu-l vedeam,
Şi în sfârşit înţelegeam:
Eu nu voi mai ajunge.

Printre copaci mă rătăceam,
Doar ei mă vor veghea;
Acum eu nu mai alergam,
Ştiam că mor, alunecam
Spre noaptea ce venea.
Blog Widget by LinkWithin

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu