Ignoranţa nu are început dar are un sfârşit. Pentru cunoaştere există un început dar niciodată un sfârşit.
(citat din înţelepciunea orientală)


Să-nveţi s-alungi din suflet ura
Ca să fii veşnic ca natura!
Ce ştie ea şi noi nu ştim?
Ştie-a trăi. Noi, să murim.

marți, 8 mai 2012

Credeam


Credeam că sunt tristeţea,
Şi-atunci mă prăbuşeam;
Uitându-mi frumuseţea,
Departe rătăceam.

Simţeam numai durerea,
Era stăpâna mea;
Şi, împlinindu-i vrerea,
Făceam tot ce-mi cerea.

Trăiam din plin minciuna
Pe care o spuneam;
Şi una câte una,
Pe toate le credeam.

Mă confundam cu teama
Ce mă paraliza,
Şi, fără să-mi dau seama,
Doar ea mă controla.

Mă mulţumeam cu visul
De-a fi cine-mi doream;
Vedeam numai abisul,
Uitând cine eram.

Mă-nspăimânta doar gândul
La sumbrul viitor,
Crezând că ştiu ce-i timpul,
Că totu-i pieritor.

Visam la împlinirea
A sute de dorinţe,
Dar îmi vedeam menirea,
Un şir de suferinţe.

În grabă treceam peste
Obstacol şi-ncercare,
Uitând că rostul este
Să-nvăţ din fiecare.

Luptam s-alung din cale,
Cu teamă, confruntarea,
Când darurile sale
Sunt lecţia şi-nvăţarea.

Treceam pe lângă viaţă,
Şi-n loc să o trăiesc,
Umblam mereu prin ceaţă,
Sperând să o găsesc.

De cei din preajma mea
Mă-ndepărtam, rănită,
Şi nu-i lăsam să-mi dea
În dar a fi iubită.

Şi nu mai reuşeam
Să mă ridic de jos,
Şi nu mai observam
Nimic din ce-i frumos.

Credeam în neputinţă,
Considerând-o forţă;
Adânc în a mea fiinţă,
Ardea o altă torţă.

Îmi împleteam destinul
Din piedici şi căderi,
Dar mă chema divinul,
Cu calde mângâieri.

Iar sufletu-mi şoptea
Şi îmi dădea tărie,
Spunând că voi putea
Simţi iar bucurie.

Când astfel mă chema,
Nu m-am împotrivit;
La îndrumarea sa,
În mine am privit.

Şi am găsit iertare,
Speranţă şi lumină;
Eram acum o floare,
Iar viaţa, o grădină.

Blog Widget by LinkWithin

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu