Ignoranţa nu are început dar are un sfârşit. Pentru cunoaştere există un început dar niciodată un sfârşit.
(citat din înţelepciunea orientală)


Să-nveţi s-alungi din suflet ura
Ca să fii veşnic ca natura!
Ce ştie ea şi noi nu ştim?
Ştie-a trăi. Noi, să murim.

miercuri, 4 aprilie 2012

Evanghelia Haosului


A fost un început,
Dar eu am fost nainte,
Şi lumea am umplut
Cu gânduri şi cuvinte.

Eu sunt cel nevăzut,
Sunt haosul total,
Ştiut şi neştiut,
Real şi ireal.

Eu sunt suprema poartă
Prin care aţi trecut,
Cel ce v-a dat o soartă,
Şi care v-a născut.

Sunt cel din care toate
O formă au primit,
Sunt mort şi fără moarte,
Finit şi infinit.

Sunt cea dintâi putere,
Abis primordial,
Sunt viaţă şi durere,
Un amalgam vital.

Sunt cântecul voinţei,
Şi glasul hotărât,
Iar germenele fiinţei
Din mine-a izvorât.

Sunt forţa ce conţine
Tot ceea ce există,
Sunt rău, dar sunt şi bine,
Natură dualistă.

Sunt cel ce nu apare
În nici o ipostază,
Sunt cel care dispare
Când forma se creează.

Sunt focul ce se-aprinde,
Sunt bezna care piere,
Cel care se întinde
Ascuns de-a sa vedere.

Sunt cauza tuturor,
Şi toate-mi sunt efectul,
Adânc nepieritor,
Sunt stângul, dar şi dreptul.

Sunt dragostea şi ura,
Şi tot ce le uneşte,
Cântarul şi măsura
Ce sigur nu greşeşte.

Sunt cel ce dăruieşte
Pedeapsa şi iertarea,
Şi cel ce drămuieşte
Memoria şi uitarea.

Tărie şi blândeţe
În mine se-ntâlnesc,
Şi zâmbet, şi tristeţe
Din mine izbucnesc.

Sunt cel care a spus,
Şi toate s-au făcut,
Sunt jos, dar sunt şi sus,
Stăpânul absolut.

Sunt fulgerul de taină
Şi veşnicul mister,
Eu am croit o haină
Din stele şi din cer.

Eu sunt acel ce ştie
Că tot ce se găseşte,
Doar datorită mie
Repiră şi trăieşte.

Din toate, am ales
O posibilitate,
Şi pot oricând să ţes
Orice realitate.

Sunt adevăr nescris
Şi gândul care ţipă,
Trezire, dar şi vis,
Sunt timp, dar sunt şi clipă.

Şi pacea, şi potopul
Pe mine mă respectă,
Eu sunt nimic şi totul,
Dezordinea perfectă.

Sunt cel care am dat
Noţiunilor un sens,
Cel care am creat
Întregul univers.

Sunt cel fără de care
Nici lumea nu ar fi,
Enigma cea mai mare
Şi viu fără-a trăi.

Blog Widget by LinkWithin

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu