Ignoranţa nu are început dar are un sfârşit. Pentru cunoaştere există un început dar niciodată un sfârşit.
(citat din înţelepciunea orientală)


Să-nveţi s-alungi din suflet ura
Ca să fii veşnic ca natura!
Ce ştie ea şi noi nu ştim?
Ştie-a trăi. Noi, să murim.

joi, 27 decembrie 2012

Roza cu şase petale (III)



În gând apoi ne îndreptăm,
Cu sufletul deschis,
Spre o petală ce-o purtăm
Ca pe-un cuvânt promis
Şi încercăm ne iertăm
Toţi fraţii întru vis.

Păcate noi cu toţi avem
Şi nu suntem perfecţi,
Dar totuşi, iertăm putem,
Precum cei înţelepţi,
Asemeni Tatălui suprem
S-ajungem cât mai drepţi.

Şi doar când astfel i-am iertat
Pe cei ce ne-au greşit,
Atunci vom şti c-am câştigat
Un cuget liniştit,
Căci şi tu, Doamne, ai uitat
poate te-am mâhnit.

Şi-a mai rămas de împlinit
O singură schimbare,
Căci am ajuns şi la sfârşit
De drum cu-a noastră floare,
Dar nu-i uşor de biruit
Această încercare.

E locul unde câştigăm
Tărie şi putere,
Unde-ncercăm să învăţăm
trecem de durere,
Ispita o evităm,
După a noastră vrere.

De tot ce-i rău ne-ndepărtăm,
Pe calea spre lumină,
Pe Dumnezeu noi îl rugăm
În pază ne ţină
Şi ne-ajute să luptăm
Când răul vrea vină.

Petalele noi le-am citit,
Pe rând, pe fiecare,
Iar la sfârşit ne-am odihnit
Pe mijlocul de floare,
Unde, ascunsă, am găsit
Comoara cea mai mare.

Acolo-n centru am aflat
Secretul cu uimire
Şi este-un lucru minunat
Ce îl purtăm în fire:
Un om e binecuvântat
Atunci când iubire.

Noi ne-am rugat şi am rostit
Ultima dată-n viaţă
Cuvintele ce le-am primit
Din a istoriei ceaţă,
De la Acel ce-a preamărit
Iubirea ca povaţă.

La fel străbunii s-au rugat,
Şi tot aşa fierbinte
Şi de la ei am învăţat
Aceste lucruri sfinte,
Purtând un crez adevărat
În suflet şi în minte.

Acum, noi suntem împăcaţi
Cu ce se va-ntâmpla,
Vom fi în ceruri mângâiaţi
Când ne vom înălţa,
Iar îngerii înaripaţi
Ne vor întâmpina.

Cât despre cei ce ne trimit
La moarte şi la chin,
Nu le-am dori fi trăit
Asemenea destin,
Dar vor cunoaşte negreşit
Măreţul plan divin.

Nu suntem noi acei ce pot
judece o faptă,
Dar cel care cunoaşte tot,
Îi vede şi-i aşteaptă
Pe fiecare cu un scop:
Răsplata cea mai dreaptă.

Nedespărţiţi, ne pregătim
De ultima plecare;
Va fi, în raiul ce-l dorim,
O mare sărbătoare,
Căci astăzi noi îi oferim
Aleasa noastră floare.

Când timpul se va-ntoarce,
Aici din nou vom fi,
În vremuri noi, de pace,
Ne vom reaminti
doar iubirea face
Un rost din a trăi.
Blog Widget by LinkWithin

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu